Ég a gyertya, ég... Hanuka 5782-2021: a nyolcadik, az idei utolsó gyertyagyújtás.

2016. július 30., szombat

Szeptembertől fennakadások a vasútközlekedésben: villamosítják az izraeli vasútvonalakat ♦ Éveken belül: Tel Aviv – Jeruzsálem fél óra alatt ♦ Vasút Eilátig és Tibériásig

CSÚCSFORGALOM. 2023-IG GYORSABB, SŰRŰBB. VASÚTTAL BÁRHOVÁ AZ ORSZÁGBAN
Szeptembertől fennakadások lesznek az Izraeli Vasutak közlekedésében: megkezdődik az átállás a Diesel-motorosról a villamos meghajtású vonatokra.

Két éven át az utasközönség számára kényelmetlen változásokra kell számítani Tel Avivban: az északi, Naharia felől délre tartó szerelvények csak Herzliáig közlekednek, míg a délről, Askelon felől érkező vonatok csak Tel Aviv – Há-Hágáná állomásig járnak. A két állomás között "shuttle"-autóbuszok szállítják az utasokat.

A villamosított szerelvények sokkal üzembiztosabbak és gyorsabbak lesznek a jelenlegieknél. 

VASÚTI VIADUKTOK ÉS ALAGUTAK GALILEÁTÓL A NEGEVIG

A következő években erőteljes fejlesztésekre kerül sor: Eilatra végre befut a vasút, elkészül a Tel Aviv – Jeruzsálem gyorsvasút, amely a távot alig félóra alatt futja be, érintve a Ben Gurion repülőteret, és ugyancsak villamosított gyorsvasútként újjáépül a török idők alatt létesített galileai vasútvonal, Afulán át a Kineret partjáig, Tibériásig.

A Beer Séva-egyetem állomástól Árád városába vezető vonal a tervezés stádiumában van. ◙

4 megjegyzés:

  1. Szép tervek, csak az a nagy kérdés mi fog ebből megvalósulni. Rengeteg pénzbe kerül a teljes átállás, és bizonyos helyeken még most is folynak a környezettanulmányok mennyire lesz hatással a vasút a jelenlegi környezetre nem e okoz ökológiai és más bajokat. Laci még egy kérdés csak: olvastam hogy készül a tel avivi metró. Ez igaz vagy csupán csak szóbeszéd? Azt is hallottam hogy állítólag jövőre az "a" vonal már üzembe lesz helyezve.

    VálaszTörlés
  2. Metróról nincs szó: az észak-déli "piros" villamosvonal (Bat-Jam – Herzlia) és a később megépítendő nyugat-keleti "kék" (Tel Aviv tengerpat – Petach Tikva vonal egyes szakaszai a föld alatt fognak futni, pl. a két vonal és az Arlozorov vasúti főpályaudvar hármas találkozásánál.

    VálaszTörlés
  3. Izrael "hegyes" vidék, aki ezt nem tapasztalta a lábán, az nézze meg a csodálatos völgyhidakat. Vajon miért terveznek föld alatt futó szakaszokat? Ez iszonyú földmunkával jár, és megnehezíti az esetleges terrortámadások utáni mentést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert nem mindenütt lehet hidat építeni. A jövőre átadásra kerülő karmieli szárnyvonalon a terepviszonyok miatt van egymár elkészült több mint 3 km-es alagút páros amit kínaiak építettek alvállalkozásban.

      Törlés