CSÚCSFORGALOM. 2023-IG GYORSABB, SŰRŰBB. VASÚTTAL BÁRHOVÁ AZ ORSZÁGBAN
Szeptembertől fennakadások lesznek az Izraeli Vasutak közlekedésében:
megkezdődik az átállás a Diesel-motorosról a villamos meghajtású vonatokra.
Két éven át az
utasközönség számára kényelmetlen változásokra kell számítani Tel Avivban: az északi, Naharia
felől délre tartó szerelvények csak Herzliáig közlekednek, míg a délről,
Askelon felől érkező vonatok csak Tel Aviv – Há-Hágáná állomásig járnak. A két
állomás között "shuttle"-autóbuszok szállítják az utasokat.
A villamosított
szerelvények sokkal üzembiztosabbak és gyorsabbak lesznek a jelenlegieknél.
A következő években erőteljes fejlesztésekre kerül sor: Eilatra végre befut a vasút, elkészül a Tel Aviv – Jeruzsálem gyorsvasút, amely a távot alig félóra alatt futja be, érintve a Ben Gurion repülőteret, és ugyancsak villamosított gyorsvasútként újjáépül a török idők alatt létesített galileai vasútvonal, Afulán át a Kineret partjáig, Tibériásig.
A Beer Séva-egyetem állomástól Árád városába vezető vonal a tervezés stádiumában van. ◙
VASÚTI VIADUKTOK ÉS ALAGUTAK GALILEÁTÓL A NEGEVIG
A következő években erőteljes fejlesztésekre kerül sor: Eilatra végre befut a vasút, elkészül a Tel Aviv – Jeruzsálem gyorsvasút, amely a távot alig félóra alatt futja be, érintve a Ben Gurion repülőteret, és ugyancsak villamosított gyorsvasútként újjáépül a török idők alatt létesített galileai vasútvonal, Afulán át a Kineret partjáig, Tibériásig.
A Beer Séva-egyetem állomástól Árád városába vezető vonal a tervezés stádiumában van. ◙
Szép tervek, csak az a nagy kérdés mi fog ebből megvalósulni. Rengeteg pénzbe kerül a teljes átállás, és bizonyos helyeken még most is folynak a környezettanulmányok mennyire lesz hatással a vasút a jelenlegi környezetre nem e okoz ökológiai és más bajokat. Laci még egy kérdés csak: olvastam hogy készül a tel avivi metró. Ez igaz vagy csupán csak szóbeszéd? Azt is hallottam hogy állítólag jövőre az "a" vonal már üzembe lesz helyezve.
VálaszTörlésMetróról nincs szó: az észak-déli "piros" villamosvonal (Bat-Jam – Herzlia) és a később megépítendő nyugat-keleti "kék" (Tel Aviv tengerpat – Petach Tikva vonal egyes szakaszai a föld alatt fognak futni, pl. a két vonal és az Arlozorov vasúti főpályaudvar hármas találkozásánál.
VálaszTörlésIzrael "hegyes" vidék, aki ezt nem tapasztalta a lábán, az nézze meg a csodálatos völgyhidakat. Vajon miért terveznek föld alatt futó szakaszokat? Ez iszonyú földmunkával jár, és megnehezíti az esetleges terrortámadások utáni mentést.
VálaszTörlésMert nem mindenütt lehet hidat építeni. A jövőre átadásra kerülő karmieli szárnyvonalon a terepviszonyok miatt van egymár elkészült több mint 3 km-es alagút páros amit kínaiak építettek alvállalkozásban.
Törlés