Ég a gyertya, ég... Hanuka 5782-2021: a nyolcadik, az idei utolsó gyertyagyújtás.

2013. augusztus 4., vasárnap

Új menetrend az Izraeli Vasutaknál


Augusztus 4.-én, vasárnap reggel új menetrend lépett életbe az Izraeli Vasutaknál.

A változás rövidebb utazási időt és a nagyobb városok között gyorsított járatokat jelent, kevesebb megállóval és sűrített szerelvény-indítással.

Az új menetrend vasárnap reggel még nem volt kapható. Az Izraeli Vasutak (Rákevet Jiszráél, רכבת ישראל) ígérete szerint a Rison Lecion – Tel Aviv viszonylatot mindössze 9 perc alatt futja be a vonat (az, hogy a vasútállomás bő félórás autóútra esik a város központjától a csúcsidőben erősen dugós Mose Dáján úton, megkérdőjelezi ennek a vonalnak az értelmét). 

Askelon és Tel Aviv között az eddigi 54 percről 44 percre, Asdod és Tel Aviv között 45 percről 35 percre csökken a menetidő: ezt olymódon érik el, hogy a szerelvények óránként – csúcsidőben félóránként – a Rehovot – Lodd – Kfár Habad kerülő kiiktatásával egyenes, észak-déli vonalban, a Rison Lecion – Holon – Bat Jam állomásokon át futnak be Tel Avivba. 

Az eddigi, Rehovot – Lodd útvonalat használó járat is megmarad. Az új, alternatív vonal talán csökkenti majd a reggelenkénti zsúfoltságot az Askelon – Asdod – Javne felől Rehovotra érkező szerelvényeken.

Újdonság a csúcsidőben félóránként közlekedő Askelon – Hod Hásáron közvetlen járat, amely megtakarítja a tel-avivi átszállást.

A Tel Aviv – Jeruzsálem „vicinális” egyes járatai (kényelmes, panoráma-kilátású emeletes szerelvényekkel) közbenső megállók nélkül az eddigi egy és negyed óra helyett egy óra és hét perc alatt futják be a kb. 60 kilométeres távot (az építés alatt álló, alagutakban és viaduktokon robogó gyorsvasútnak ez állítólag 35 percig fog tartani). A járatok sűrűségét megkettőzik. 


FORRÁS: Kalkaliszt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése