Augusztus 4.-én, vasárnap reggel új menetrend lépett életbe az
Izraeli Vasutaknál.
A változás rövidebb utazási időt és a nagyobb városok között
gyorsított járatokat jelent, kevesebb megállóval és sűrített
szerelvény-indítással.
Az új menetrend vasárnap reggel még nem volt kapható. Az Izraeli
Vasutak (Rákevet Jiszráél, רכבת ישראל)
ígérete szerint a Rison Lecion – Tel Aviv viszonylatot mindössze 9 perc alatt
futja be a vonat (az, hogy a
vasútállomás bő félórás autóútra esik a város központjától a csúcsidőben erősen
dugós Mose Dáján úton, megkérdőjelezi ennek a vonalnak az értelmét).
Askelon és Tel Aviv között az eddigi 54 percről 44 percre, Asdod és Tel Aviv között 45 percről 35 percre csökken a menetidő: ezt olymódon érik el, hogy a szerelvények óránként – csúcsidőben félóránként – a Rehovot – Lodd – Kfár Habad kerülő kiiktatásával egyenes, észak-déli vonalban, a Rison Lecion – Holon – Bat Jam állomásokon át futnak be Tel Avivba.
Az eddigi, Rehovot – Lodd útvonalat használó járat is megmarad. Az új, alternatív vonal talán csökkenti majd a reggelenkénti zsúfoltságot az Askelon – Asdod – Javne felől Rehovotra érkező szerelvényeken.
Újdonság a csúcsidőben félóránként közlekedő Askelon – Hod Hásáron
közvetlen járat, amely megtakarítja a tel-avivi átszállást.
A Tel Aviv – Jeruzsálem „vicinális” egyes járatai (kényelmes,
panoráma-kilátású emeletes szerelvényekkel) közbenső megállók nélkül
az eddigi egy és negyed óra helyett egy óra és hét perc alatt futják be a kb.
60 kilométeres távot (az
építés alatt álló, alagutakban és viaduktokon robogó gyorsvasútnak ez állítólag
35 percig fog tartani). A járatok sűrűségét megkettőzik. ◙
FORRÁS: Kalkaliszt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése