Ég a gyertya, ég... Hanuka 5782-2021: a nyolcadik, az idei utolsó gyertyagyújtás.

2014. június 7., szombat

Ben-Eliézer visszalépett az államelnöki jelöltetéstől


Benjámin (Fuad) Ben-Eliézer, az ellenzéki Munkapárt (Ávodá) elnökjelöltje szombaton úgy döntött, hogy feladja államelnöki jelöltetését.

Döntése hátterében az a pénteki, ötórás rendőrségi kihallgatás áll, amelynek során egy nagyösszegű pénzajándék elfogadásáról kérdezték.

A pénzt – 1.2 millió sékelt –  évekkel ezelőtt, még mint Kneszet-képviselő kapta Avraham Nanikasvili üzletembertől, hozzájárulásként jaffai lakásvásárlásához.  A tengerre néző ház értékét 8 – 9 millió sékelesre becsülik. (Egy Tel Aviv körzetében épült átlagos polgári lakás ára 1.5 – 2 millió sékel. A szerk.)

"Úgy látom, ‘célzott felszámolás’ folyik ellenem. Pénteken, négy nappal a Kneszet államelnök-választó szavazása előtt – és ezt szerénytelenség nélkül állítom – én voltam a vezető jelölt. És éppen ekkor gondoskodtak róla, hogy vizsgálatot indítsanak ellenem egy hosszú évekkel ezelőtt történt ajándékozással kapcsolatban. 

A rendőrség minden kérdésére egyenes választ adtam. Én, aki egész életemen át harcoltam, most sem hagyom annyiban, míg ki nem derül az igazság" – mondta Ben-Eliézer, majd hozzátette: "Ez az én meghurcolásom talán elindít egy önvizsgálati folyamatot, amely ezt a köreinkben elharapódzott, velejéig rothadt, egymást levadászó politikai kultúrát megváltoztatja". 


A Kneszet kedden választja meg az államelnököt a megmaradt öt jelölt közül. ◙

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése