Ég a gyertya, ég... Hanuka 5782-2021: a nyolcadik, az idei utolsó gyertyagyújtás.

2014. október 10., péntek

Fény az alagút végén


Az épülő, Tel-Avivot Jeruzsálemmel összekötő gyorsvasút egyik legnehezebb és legköltségesebb munkálata, legalábbis annak kritikus fázisa befejeződött.

A 3. számú, kettős alagútról van szó, amely 11.6 kilométer hosszú. A múlt héten elkészült az alagút teljes hosszának a betonozása. Ám, ami még hátra van, az sem csekélység: az alagúton végigfutó kommunikációs csatornák, a világítás és a vasútépítés lényege – a sínek lefektetése és a villamos vezetékek szerelése.

A júdeai hegységen át vezető vasútvonal 10 híd és 4 alagút segítségével küzdi le a tengerparti Tel Aviv és a tengerszint fölött 800 méteres magasságban fekvő Jeruzsálem közötti terep nehézségeit.

A villamosított szerelvények 2017. végén indulnak útjukra 160 kilométer/órás átlagsebességgel, és 34 perc alatt futják meg az 56 kilométeres távot Tel Aviv és a 80 méterrel a jeruzsálemi Bét Háumá épületkomplexum alatt kialakított végállomás között. A tervek szerint óránként négy szerelvény indul mindkét irányba. ◙

3 megjegyzés:

  1. A tervezett menetidő pontosabban 34 perc lesz. Emiatt (is) a jeruzsálemi végállomás a felszín alatt 80 méterrel lesz. Ha a felszínen lenne, akkor a magasságkülönbség miatt néhány perccel hosszabb lenne az út. Ezt egy Kneszet-bizottság elvetette, mondván, hogy ebben az esetben a vonat nem lenne versenyképes az autóbusszal. Így született meg kompromisszumos 34 perces menetidő. (az értesülés a fiamtól van, aki a vonal egyik tervezője, és a mérnökök által delegált tárgyalópartner volt)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így is hosszabb lesz. Hiszen az utasoknak fel kell jönni a 80 méteres mélységből a felszínre.A lift út is eltart pár percig.Vagy 80 méter mélyen is lesz egy autóbusz pályaudvar a tovább utazóknak?

      Törlés