Tovább szigorítják szankcióikat a vasúti alkalmazottak, miután a vezetőség a munkástanáccsal való egyeztetés nélkül hozott, úgymond, „egyoldalú” határozatokat. Az Izraeli Vasutak ugyanis a közlekedésügyi miniszter, Jiszráél Katz javaslatára leányvállalatokat tervez létrehozni szállítási és karbantartási feladatok ellátására.
Vasárnaptól nem ellenőrzik a jegyeket az ellenőrök. Továbbra sem indítják a napi 90 tehervonat-szerelvényt, aminek a kiváltására kamionok tömik el az országutakat és szennyezik tovább a levegőt. (Minden egyes tehervonatot hatvan kamionnal lehet kiváltani.)
A vasúti igazgatóság fegyelmi tanácsa vasárnap dönt a munkástanács nyolc vezetője ügyében, akiket „huliganizmussal” vádol.
Az Izraeli Vasutak tervezett grandiózus átalakításai magukban foglalják az épülő Tel-Aviv – Jeruzsálem gyorsvasút befejezését, a Haifától a Galileán át a Kineret tóig vezető egykori vasútvonal újbóli megnyitását, a Beér Sevától Eilátig vezető vasút megépítését, és végül, de nem utolsó sorban az egész vasúthálózat évtizedek óta ígért villamosítását. (Egy remélt béke esetén a jeruzsálemi gyorsvasút a Jordán folyón át Ammanig vezethetne, míg a galileai vonal a Kineret – Genezáreti – tótól Damaszkuszig lenne meghosszabbítható.)
A munkástanáccsal fennálló és egyre élesedő konfliktusok láttán Jiszráél Katz több ízben felvetette a vasutak leállítását és teljes újjászervezését. ◙
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése